Inhoud
We lopen door de stappen die nodig zijn om van idee tot eindproduct te komen. Bij ieder onderdeel analyseren we een praktijkvoorbeeld van een bekend bedrijf om te ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn geweest. Bijvoorbeeld wat Starbucks afkeek van Disneyworld of wat Gilette en Nespresso gemeen hebben. Daarnaast krijg je uitleg over de methoden die je per onderdeel gebruikt zoals Design Thinking of Lean Startup.
Wat is het resultaat van deze workshop voor jou?
- Je hebt inzicht in wat de verschillende stappen in een innovatietraject zijn
- Je hebt inzicht in de innovatie methodes Design Thinking en Lean Startup en je weet wanneer je welke moet inzetten in een innovatietraject
- Je weet per innovatiefase (problem/solution, product/market, business model) welke acties ondernomen moeten worden
- Je leert van diverse echte bedrijven concrete innovatie voorbeelden doordat we ze gezamenlijk analyseren op kritische succesfactoren
- Je ontdekt de business model patronen van bekende succesvolle bedrijven.
Voor wie?
Voor iedereen die geïnteresseerd is in innovatie of productontwikkeling en wil snappen waarom sommige bedrijven wel succesvol zijn in innovatie. In de inspiratiesessie worden vooral kennis en voorbeelden gedeeld; er wordt niet geoefend met het invullen van templates of canvassen.