Waarom zou je zelf opnieuw het wiel uitvinden? Vaak worden voor de beste innovaties bestaande ideeën toegepast in een ander vakgebied. In deze inspiratiesessie krijg je tal van voorbeelden van geslaagde innovaties volgens het principe ‘Beter goed gejat dan slecht verzonnen’.
Inhoud
We lopen door de stappen die nodig zijn om van idee tot eindproduct te komen. Bij ieder onderdeel analyseren we een praktijkvoorbeeld van een bekend bedrijf om te ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn geweest. Bijvoorbeeld wat Starbucks afkeek van Disneyworld of wat Gilette en Nespresso gemeen hebben. Daarnaast krijg je uitleg over de methoden die je per onderdeel gebruikt zoals Design Thinking of Lean Startup.
Wat is het resultaat van deze workshop voor jou?
Voor wie?
Voor iedereen die geïnteresseerd is in innovatie of productontwikkeling en wil snappen waarom sommige bedrijven wel succesvol zijn in innovatie. In de inspiratiesessie worden vooral kennis en voorbeelden gedeeld; er wordt niet geoefend met het invullen van templates of canvassen.
HBO/WO niveau – max. 12 deelnemers – incl. lunch
Plus 365 dagen advies en tips via whatapps of mail
Meer informatie in de cookieverklaring.